הקמפוס החרדי מציע מפגשים עם חילונים וערבים בכדי "להגיע להסכמות"

    ארי וידר | צילום: דוד שי, ויקיפדיה 1 Comment on הקמפוס החרדי מציע מפגשים עם חילונים וערבים בכדי "להגיע להסכמות"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השלוחה החרדית בקמפוס האקדמי אונו נחשבת לאחת מהמקומות המוכרים ביותר בתחום הלימודים האקדמאיים של החרדים, אולם מה רבה הייתה תדהמתם של כמה סטודנטים חרדים כשהבחינו במנשרים שנשלחו אליהם ע"י המכללה בהם הוזמנו להשתתף במפגש בין חרדים, חילונים וערבים.

    בהזמנה נכתב כי "יחד יבחנו את האפשרות להגיע להסכמות בנוגע לניהול מחלוקות שמפרידות בינינו כיום ומקשות על כולנו את ניהול החיים המשותפים בחברה הישראלית".

    במנשר הוזמנו הסטודנטים להשתתף בתוכנית המיוחדת במסגרתה יזכו למלגת לימודים על סך 2500 ₪. על המסמך היה חתום ד"ר יובל אלבשן דיקאן פיתוח חברתי בקריה האקדמית אונו.

    יש מי שראו בפנייה למפגש המשותף משום פגיעה בסטודנט החרדי. "הקריה מציעה לחרדים להשתתף עם פורום בו נמצאים חרדים חילונים וערבים כדי שילמדו אחת את השני מידות ודרך ארץ, ויקלקלו את החרדים עד למטה" טען אחד הסטודנטים.

    כידוע, היציאה ללימודים בשוק האקדמאי מלווה בלבטים לא קלים בציבור החרדי כאשר ישנם קבוצות וקהילות המקדשות מלחמה נגד לימודי האקדמיה. "דבר כזה מוכיח כי קשה באמת לחרדי לצאת ללימודים אקדמאים ולא להיפגע רוחנית" אומר אחד המתנגדים.

    עם זאת בקריה האקדמית היו מי שציננו את האווירה ואמרו כי "אף אחד לא מכריח כלום. הציעו הצעה למי שמעוניין ותו לא". מהקריה האקדמית אונו טרם התקבלה תגובה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תגידו לי אתם רציניים או מה ?
      ומה רע בזה ,מה חדשות בזה ,הקרייה האקמית אונו מפעילה מגוון תוכניות לקירוב לבבות בין זרמים שונים .הפנייה נעשת לכלל הסטודנטים במכללה ללא הבדלי גזע ,מין ,דת כפי שמופיע בחוק כבוד האדם ומגילת העצמאות .
      זאת כתבה שמוטב לא הייתה עולה לאויר ,עדיין יש ציבור שפוי במדינה שלא מתלטם ולא חושב שכולם רוצחים ,סכינאים ויש לכבד את האחר במסגרת החוק .
      כותב זאת סטודנט שסיים את לימודיו במכללה זה מכבר .
      לידיעתכם הלוואי עוד אלפי אלבשנים במדינה ,עורך דין קהילתי המוביל בארץ ,חברתי יותר מכל דרעי ואלי ישי שמייצגים שקופים.אומר זאת אחד שהדת קרובה מאוד לליבו .